Brev:
Nok næring?
1. maj 2007
Alder:
7 mdr.
Nok næring?
Hej Helen!
Tak for en alletiders brevkasse; her er jo masser af god vejledning til os, nogle gange, forvirrede foräldre! Nu sidder jeg altså selv og klör mig i hovedet over min söns kost. Lidt baggrundsinfo.:
Han er 7 måneder gammel og ammer fuldt. Derudover får han nu mos en gang om dagen plus risgröd (et instant rispulver uden mälk i da det ser ud til at han har problemer med det) om aftenen inden han skal i seng. Han ammer ca. hver 3. time dögnet rundt. Spörgsmålet er: Får han nok jern/näring gennem denne kost? Han vejer ca 8800 g.
Vi bor i Sverige hvor välling er utroligt populärt. Det er specielt populärt fordi det får de små til at sove längere om natten (hvilket jeg i skrivende stund er desperat efter). Jeg er dog skeptisk, da det siges at börnene bliver tykke af det plus at jeg ikke vil bombardere min sön med gluten, derfor har jeg ikke givet ham det. Hvad syntes du om välling? Er glutenfri välling OK?
Istedet ville jeg så pröve at give ham gröd. Vi prövede med havregröd men det fik han ondt i maven af. Nu da det ser ud til at han reagerer på mälkeprodukter, udeslutter det andre sorters grödpulvre som jo indeholder mälkepulver. Hjemmelavet gröd rekommenderer de ikke, da det ikke har lige så meget näring i som pulvergröden.
Jeg er helt rådvild om hvad sören jeg kan give ham at spise for jeg syntes ikke det virker som om risgröden mätter spor (han er sulten igen efter de sädvanlige 3 timer). Han er ellers en glad fyr måske lidt trät (for lidt näring i kosten?). Hvad skal jeg give ham?
Håber du kan finde hoved og hale i dette brev ;o). Jeg GLÄDER mig til at höre fra dig.
Mange hilsener,
Christina
PS: Min sön skal ind og have stillet en eventuel diagnose näste uge ang. mälkeprodukter. Han blev MEGET bedre i sin lille mave 6 dage efter jeg udesluttede AL mälk fra min kost. Han har haft kolik og har i det hele taget en fölsom mave. Derfor begyndte jeg ikke at introducere fast föde för han var fem og en halv måned gammel. Han vejede 4475 g ved födsel.